Publicitat

1. Contesta les preguntes següents sobre la publicitat:

- Què és el departament de comptes? És un pont de comunicació entre el client i el grup de publicistes, aquest departament analitza la informació que el client ha donat i proposa l'estrategia per aconseguir els objectius demanats.

- Què heu estudiat per treballar en un agència? Es pot arribar a treballar en una agència a través de uns estudis enfocats a la publictat, però també des de diferents branques de humanitats, també és pot arribar a través de màrqueting, relacions públiques, disseny...
- Com és el rodatge d'un espot?
S'han de fer un seguit de pasos; per començar, el briefing, document on esta la informació del producte per iniciar la campanya, després el departament d'investigació fa una segmentació,  dividir el mercat en diferents parts per triar el sector del públic objectiu o target al qual va dirigit el nostre anunci. Més tard el planner dissenya la planificació de la campanya, es busca quina estrategia és la més adient segons quin producte venen, un cop clar tot això es grava i passa a post-producció on practicament es fa tot l'anunc, es munten les imatges , si cal es retoquen, s'hi afegeixen efectes especials, la banda sonora.
- La publicitat és realment creativa? Per una part podríem dir que si, per això la agència té el departament creatiu, que esta buscant constantment noves idees, noves creativitats... Però si s'analitza minuiscisament podrem veure que l'essència de la gran majoria d'anuncis es sempre la mateixa, hi ha una sèrie d'estrategies i conceptes que s'utilitzen de manera recurent. 
- Es proven els espots abans de sortir a la tele?
Sí, es fan un seguit de enquestes per saber la repercusió que tindrà i com anirà.
- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?
- Com es posa el preu d'un producte?
- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?
L'agència compte amb un departament de mitjans, aquest grup s'encarrega de planificar en quins mitjans s'ha de emetre el missatge publicitari, depenent de quin missatge sigui i seguidament fa la compra dels espais als mitjans per divulgar-ho.
- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen? Els anuncis normalment van dirigits a un públic objectiu en concret per joves, per mares per tant potser al grup al que no va derivat el anunci no ho enten,
- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa?
- Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda?
L'objectiu de la publicitat és la venta i promoció d'un producte en canvi la propaganda té com a objectiu difundir idees per convencer i influenciar al públic que adopti les actituds que esta transmeten una determinada propaganda com la electoral o la militar.
- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?
No és el mateix, un espot, és un video que el que preten és promocionar un producte per la seva venta, en canvi una campanya de conscienciació, encara que també és un video el que preten és donar lliçons sobre algun tema, com el seu propi nom indica concienciar a la societat.
- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?
Encara que sembli que si han evolucionat, el que ha canviat és la manera de ensenyar el missatge, la forma, la estrategia però es segueixen ultilitzan els mateixos missatges amb esteriotips perque són d'entendiment ràpid i així es queden en el pensament i en la memoria del públic objectiu.
- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?
Els publicites a part de preocupar-se pel client o target immediat, que son les persones que ja tenen el carnet també enfoquen els seus anuncis en posibles compradors, per tant m'agraden els cotxes encara que no tingui 18 perque també van enfocats cap a mi també volen captar la meva atenció.
- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?
El que interesa es vendre per tant de qualsevol producte resaltaran les seves qualitat però si té algun valor negatiu o nociu l'amagarán, no és una mentida total, però sí que oculten una part de la veritat.
- Com afecta la publicitat en un informatiu?
- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?
Sí, s'exagera per arribar a harmonitzar amb les emocions del públic objectiu per aconseguir la venta del producte.
- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim? Com ha exemple podriem posar els medicaments, cremes i altres productes oper baixar de pes, l'anunci mostra una noia cuidada i prima que crea un complex en la persona que veu l'anunci, fa que es compari i al veure que no es igual consumira el producte que venen. Han creat un problema en aquesta noia i ara li donen la solució que es aquest producte.



2. Exercicis
Ja heu vist al reportatge com funciona la publicitat. Ara toca treballar una miqueta. Endavant amb els exercicis.

1.- Primer exercici. Estem bombardejats de publicitat. Comproveu-ho, agafeu paper i llapis i aneu anotant els llocs on trobeu publicitat durant tot un dia.
- Youtube: al començament d'un videoclip, posen publicitat de tot tipus ( productes de neteja, dentífrics, coches...) i també al voltant de qualsevol pàgina d'internet que estem visitant.

- A la parada de bussos, trens i altres transports
-Revistes de tota mena dediquen un espai als anuncis
- Diari del tren.
- Els logotips de qualsevol producte que trobem pel carrer també és publicitat (roba, telèfons,...)

2.- Hi ha productes que són perillosos per a la salut com el tabac o l'alcohol. Sabríeu dir si els anuncis d'aquests productes ho fan amb arguments racionals o amb emocions? 
La gran majoria són emocionals ja que fumar o veure alcohol presenta un risc de mort i ensenyen com la família o els amics es veurien afectats, o el trems que treus a la família i als amics per aquestes activitats nocíves.

3.- Busqueu un anunci que creieu que no diu tota la veritat o que directament enganya els espectadors i comenteu perquè creieu que menteix..
Crema antiarrugas Ultra Lift de Garnier, no crec que hi hagi cap crema miraculosa que tregui les arrugues en 7 dies, no és possible, la pell s'envelleix i és normal tenir-ne, pot-ser te les dissimula però no les fa desaparèixer com assegura l'anunci.

4.- Opina. Hi ha publicistes que diuen que la publicitat no ens afecta gaire. Què en penseu? Feu una redacció explicant com creus que afecta la publicitat i posa'n algun exemple: alguna cosa que hagueu comprat pels anuncis, o que els vostres pares s'hagin deixat enredar per la publicitat. 
És cert que la publicitat ens influeix i ens afecta, però no a tothom de la mateixa forma. Depèn molt el caràcter i la forma de ser de cadascú  per exemple amb el anuncis de cremes reductores o de dietes ens ensenyen una model prima amb un bon cos i això crea un conflicte ja que veiem el nostre cos i com no es igual creiem que necessitem el producte i el comprem però si una dona se sent a gust amb el seu cos no es deixarà enganyar. Un exemple personal: Els meus pares és van deixar enredar per un anunci de tele-tenda  un producte que assegurava que tallava qualsevol fruita en molt poc temps i amb la que podies fer formes divertides i sucs, el producte es va trencar en un mes, les fulles que tallaven es van desgastar i ja no tallaven amb la mateixa eficàcia encara que el anunci assegurava que duraria anys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario